دوربين مدار بسته بي سيم

دوربين مدار بسته بي سيم نوعي از سيستم هاي نظارتي محسوب مي شوند. که صوت و تصوير را از طريق سيگنال راديويي به گيرنده ي مشخصي ارسال مي كنند.دوربين مدار بسته ي بي سيم حداقل به يک منبع تغذيه انرژي نياز دارد. اين واژه به اين علت انتخاب شده كه انتقال اطلاعات از طريق سيم رابطي انجام نمي پذيرد.و مدل هايي از دوربين مدار بسته بي سيم هم وجود دارد كه با استفاده از منبع تغذيه ديگر نيازي به استفاده ازسيم رابط در آنها وجود ندارد. استفاده ازدوربين مدار بسته بي سيم كه روز به روز بر تعداد كاربران آن فزوده مي شودو از مزيت هاي خوب آن مي توان گفت كه هزينه ي نصب آنها بسيارارزان است .دوربين مدار بسته ي بي سيم كه امروزه در بين کاربران بيشتر رواج يافته است. هزينه ي نصب اين دوربين مدار بسته بي سيم به علت اينكه به كابل هاي انتقال دهنده ي تصوير نيازي نيست بسيارپايين است، و يك مزيت خوب ديگر امكان جاگذاري متعدد دوربين مدار بسته بي سيم است كه براي نصابان اين امكان را فراهم مي آورد كه براي نصب در قسمت هاي مختلف از انتخاب بيشتري برخوردار باشند.و مي توان اين دوربين هاي مدار بسته را در جايي قرار داد كه مثلا قبل از اين امكان نصب دوربين مداربسته وجود نداشته است.و بدين وسيله كاربر در هر جايي كه باشد مي تواند نظارت وبررسي محيط را داشته باشد ..

دوربين مدار بسته بي سيم آنالوگ :
در اين نوع از دوربين مدار بسته بي سيم انتقال پيام هاي صوتي و تصويري از طريق سيگنال هاي راديويي انجام مي شود.و فاصله ي ارتباطي آنها با دريافت كننده هم تقريبا ?? متر مي باشد البته اين فاصله ي تعيين شده مربوط است به شرايطي که دوربين ها در فضاي بازنصب شده باشند وهيچ شي در مقابل دوربين ها قرار نگرفته باشد. و اگر در اين فضا مانعي مثل درخت و در و پنجره باشد اين فاصله كمتر از ??متر مي شود.

مزاياي دوربين مدار بسته بي سيم
قيمت مناسب و سيگنال هاي دريافتي همزمان ازچند گيرنده دريافت مي شود.و امكان اينكه اين سيگنال ها درتداخل با ساير امواج باشند بسياراست.

ميزان سيگنال مشخص نيست.وشما از طريق تجربي نسبت به فاصله و قرارگيري دوربين ها مي توانيد ميزان سيگنال را مشخص نماييد.
و از طريق امواج ارسال شده از طريق دوربين اين امواج دريافت شود.ارتباط با گيرنده به صورت يك طرفه است امكان دريافت سيگنال از طرف گيرنده وجود دارد وازطرف دريافت كننده وجود ندارد.

مزاياي دوربين مدار بسته بي سيم ديجيتال
در اين نوع از دوربين مدار بسته بي سيم صوت و تصوير به صورت يك پكيج داده ارسال مي شود و برد طولاني در صورتي كه مانعي وجود نداشته باشد چيزي در حدود ??? متر خواهد بود.كيفيت اين دسته از دوربين هاي مدار بسته نسبت به نوع آنالوگ بسيار بيشتر است . ارتباط بين فرستنده و گيرنده در اين نوع از دوربين ها به صورت دو طرفه مي باشد تنظيمات دستور العمل با شما مي باشد و ارسال فرمان هايي همچون روشن و خاموش شدن و حتي تنظيم زاويه ديد هم براي شما وجود دارد. و دوربين ميتواند به چنديدن گيرنده هم متصل باشد.
منبع: نگا