ترندهای تکنولوژی در سال ۲۰۱۸

طی چند سال اخیر، روند جدیدی ظهور کرده، که تأثیر بسیار زیادی بر نحوه همکاری، ارتباط، نوآوری و تکامل سازمان های بازاریابی داشته است.به عنوان بازاریابان دیجیتال، ما در یک دنیای سریع، زندگی می کنیم که قوانین و استراتژی ها هر روز در آن تغییر می کند. یک دقیقه شما فکر می کنید که الگوریتم یوتیوب را یافته اید و چند دقیقه بعد،از تعجب دهان شما باز می ماند که چرا محتوای شما نمایش کافی نداشته است.
همانطور که منتظر 2018 هستیم، در اینجا نگاهی می اندازیم به ۵ روند برتری که استراتژی بازاریابی شما را افزایش می دهد:
1.    پخش زنده
جای تعجبی ندارد که ویدیو همچنان تسلط خود را بر اجتماع حفظ کرده است. انتظار می رود که یک تغییر مداوم نسبت به محتوای ویدیویی و به ویژه ویدئو زنده مشاهده شود.75 درصد از کل ترافیک مصرفی اینترنت در سال 2017 مربوط به پخش زنده بود و هیچ علامتی وجود ندارد که نشان دهداین روند کند خواهد شد.مطالعات نشان می دهد که تماشاگران 3 مرتبه پخش های زنده را بیشتر از ویدیوهای ضبط شده تماشا می کنند.شبکه های مجازیِ بزرگ مانند: فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و اسنپ چت با افزایش و توسعه ی کیفیت و اضافه کردن ویژگی های تعاملی،ویدیو هایِ  زنده را دو برابر می کنند.
2.    ویدیو موبایل
هزینه تبلیغات ویدئویی موبایل 49 درصد رشد داشته و تا 18 میلیارد دلار تا سال 2018 افزایش خواهد یافت، ثبت گزارش ها نشان می دهد که، انتظار می رود هزینه ی تبلیغات ویدئویی غیر متحرک از 1.5٪تا 15 میلیارد دلار کاهش یابد.می توانید انتظار داشته باشید که،مشاهده ویدیوها در لپ تاپ ها و رایانه ها برای اولین بار کاهش یابد - در حالی که انتظار می رود که میزان مشاهده ی ویدیوها بر روی تلفن ها و تبلت ها تا 25 درصد افزایش یابد.به طور  متوسط انتظار می رود که، هر بیننده در روز 36 دقیقه ویدیو آنلاین بر روی یک دستگاه تلفن همراه خود تماشا کند.

3.    هک رشد
هک همچنین به عنوان تاکتیک های مبتنی بر رشد شناخته شده است، این ها فرایندهای بازاریابی هستند که به طور خاص برای افزایش رشدِ درآمد، هدف قرار می گیرند.صرفا به این دلیل که شما از افرادی که قبلا در مورد محصول یا سرویس شما تحقیق کرده اند، اعتبار بیشتری کسب می کنید،SEO هنوز هم یکی از بهترین استراتژی های هک کردن برایِ رشد به حساب می آید.پیشرفت تکنولوژی به شما اجازه می دهد تا گزینه های جستجوی اضافی را بیرون بکشید، و باید استراتژی خود را به نحوی تنظیم کنید تا مخاطبان هدف را در جایی که مشغول جستجو هستند، بیابید.جذب مخاطب با محتوای بسیار جذاب و پیچ و تاب های هیجان انگیز (مانند افشای راز و یاایجاد چالش) می تواند به شما در فروش کمک کند.
4.    هوش مصنوعی (AI)
انتظار می رود AI همراه با ترکیبّ داده های بزرگ و یادگیری ماشینی تاثیر زیادی در چگونگی بازاریابی ما داشته باشد.کاربران می توانند اتوماتیک بر اساس شخصیت و شیوه زندگی خود انتظار تحویل آنلاین محصولات را داشته باشند. راه اندازییک استراتژی AI می تواند گران قیمت بوده و نیاز به مهارت های خاصی داشته باشد که اغلب به دلیل نقش تقاضا در این زمینه دشواری هایی دارد. با این حال، سرمایه گذاری پیشروِ بزرگ، نتایج امیدوار کننده ای را برای کسانی که مایل به ریسک کردن هستند ، نشان می دهد. به عنوان مثال، اطلاعات به دست آمده از Salesforce State of the Marketing Reportنشان می دهد که بخش فروش در گزارشات بازاریابی خود نشان میدهد که  عملکرد بازاریابی پس از استفاده از AI دوبرابر افزایش داشته است.57٪ازبازاریابانی که در حالِ حاضر از AIاستفاده می کنند معتقدند استفاده از آن بسیار ضروری است و به افزایش امتیاز از دید مشتریان و چشم انداز آتی کمک می کند. بخش فروش همچنین اشاره می کند که بازاریابان پیش بینی می کنند که استفاده از AI در طی دو سال آینده 53 درصد رشد خواهد داشت.
5.    فیلم های توضیحی
فیلم های توضیحی فیلم های کوتاه و ساده ای هستند که محصول یا خدماتِ شرکت شما را توضیح می دهند. آنها در واقع اقدامات بزرگی هستند که نتایج خوبی را به بار می آورند. عناصر بصری در ویدیویِ توضیحی، به بینندگان کمک می کنند که با چند جمله ی کوتاه، آن چه را که توضیح داده شده، دریابند.در وبسایتهایی که ویدیوی توضیحی وجود دارد،(wirebuzz.com) احتمالِ تماشای ویدیو 4 برابر بشتر از احتمال خواندن متن در صفحه است. یک نمونه از یک صنعتی که در آن از ویدیوهای توضیح دهنده استفاده شده، Healthcare است -  که در آن فیلم های متحرک می توانند بیشتر از دیدار دکتر، با بیمارارتباط برقررا کرده و ایده های پیچیده را توضیح دهند.