بازاریابی برای دوربین مداربسته

اگر قصد داريد نصب دوربين مدار بسته را به عنوان يک شغل انتخاب کنيد بايد بدانيد که چگونه مشتريان خود را در بازار پيدا کنيد و چگونه از طريق مشتريان قبليتان مشتري‌هاي جديد پيدا کنيد.

اين روزها کار کردن در زمينه دوربين مداربسته به علت بالا رفتن رقابت در اين زمينه سخت شده و براي دوام آوردن در اين بازار فوق‌العاده رقابتي حتما بايد برنامه خوبي براي بازريابي داشته باشيد.

نکته اولي که بايد به آن اشاره کنم اين است که هرگز منتظر مشتري نمانيد. شما بايد مشتري را ايجاد کنيد. بسياري از مالکان و مغازه‌داران به علت اطلاعات پايين, ضرورت استفاده از اين سيستم‌ها را نمي‌دانند و اين دقيقا کاريست که شما به بايد براي بازاريابي انجام دهيد. پس مرحله اول آگاه کردن تعداد زيادي از مردم از مزاياي اين سيستم است. براي اين کار بهترين راه مراجعه حضوري به محل‌هايي که به نظر شما نصب دوربين در آنها لازم است. به اين نکته هم بايد اشاره کنم که احتمالا تنها يک درصد از اين افراد مشتريان شما خواهند بود پس انتظار بالايي نداشته باشيد. هرچه تعداد مراجعات خود را افزايش دهيد احتمال پيدا کردن مشتري براي شما بيشتر خواهد بود.

در طول صحبت با مشتري مهمترين نکته ايجاد حس اعتماد در مشتري است. نيازي نيست به تمام واقعيت‌ها و مشکلات پس از نصب دوربين اشاره کنيد ولي در مقابل هر 3 مزيت گفتن يک عيب کوچک اعتماد مشتري به شما را افزايش مي‌دهد.

داشتن يک کارت ويزيت مناسب يک نکته بسيار مهم ديگر است. کارت ويزيتي که روي آن شرح کوتاهي از فعاليت‌هاي شما وجود داشته باشد. بايد حداقل يک يا دو شماره ثابت نيز براي تماس داشته باشيد. در طراحي کارت ويزيت خساست به خرج ندهيد. کارت ويزيت شما بايد طوري باشد که مطمئن شويد پس از رفتن‌تان سر از زباله دان در نخواهد آورد. استفاده از رنگ‌هايي مثل سفيد, آبي و نارنجي توصيه شخصي من است البته براي اين کار بهتر است با افرادي که در اين زمينه فعال هستند صحبت کنيد.

از مشتري گدايي نکنيد فقط لازم است که محصول خود را معرفي کنيد. نيازي نيست سعي کنيد او را متقاعد کنيد که استفاده از اين سيستم لازم است فقط به مزاياي آن اشاره کنيد.

متاسفانه بسياري از افرادي که در اين زمينه فعال هستند طوري رفتار مي‌کنند که پس از نصب سيستم مشتري کاملا از اين کار پشيمان شود. اين اشتباهي است که به هيچ عنوان نبايد مرتکب شويد. بهترين و بي هزينه‌ترين راه براي پيدا کردن مشتري‌هاي جديد پيدا کردن آنها از طريق مشتري‌هاي قبلي شماست. پس حفظ کيفيت حتي اگر در ابتدا باعث ضرر کردن شما باشد در نهايت تاثير کاملا مثبتي خواهد داشت.